Algemeen

1. Wat zijn de openingstijden van de cursusadministratie van Parnassos?

De balie van de cursusadministratie is geopend van maandag t/m woensdag tussen 15.00-18.00 uur en donderdag van 15.00-17.00 uur. Tijdens deze uren zijn wij ook telefonisch bereikbaar onder telefoonnummer 030 253 8441. Liever mailen? Ons e-mailadres is info.parnassos@uu.nl

2. Ik ben op zoek naar informatie die NIET over cursussen of inschrijven gaat. Waar kan ik die vinden?

Met vragen over de Parnassospas, de pas waarmee je hier kan komen oefenen, kun je het beste contact opnemen met de receptie op 030 253 8448 of mailen met receptie.parnassos@uu.nl. Wil je een zaal of de bar huren? Neem dan contact op met beheer op 030 253 8787 (bereikbaar op dinsdag tot en met vrijdag) of met verhuur.parnassos@uu.nl.

Inschrijven voor een cursus

1. Wanneer beginnen de nieuwe cursussen?

Kijk op de cursuspagina voor de actuele inschrijfdata. 

2. Vanaf welke dag kan ik me inschrijven voor het nieuwe cursusseizoen?

Kijk op de cursuspagina voor de actuele inschrijfdata. 

3. Ik wil graag een vervolgcursus doen, maar ik weet niet of ik voldoe aan de ingangseisen. Hoe kom ik hierachter?

Stuur een mail naar onze cursusadministratie, info.parnassos@uu.nl. Zij kunnen je helpen met alle vragen over de ingangseisen.

4. Ik wil graag meedoen met een fotografiecursus, maar ik weet niet of mijn camera geschikt is. Hoe komt ik hierachter?

Kijk eerst goed bij de beschrijving van de cursus aan welke eisen je camera moet voldoen en ga zelf na of jouw camera geschikt is. Dit staat vaak bovenaan de pagina. Twijfel je alsnog? Stuur dan een mailtje naar de cursusadministratie, info.parnassos@uu.nl, met daarin het type fotocamera en de cursus waaraan je wilt meedoen. Wij nemen dan contact op met de docent, waarna we je hierover berichten.

5. Ik heb geen internet, kan niet online betalen of er gaat steeds iets mis bij de online inschrijving. Kan ik me ook op een andere manier inschrijven?

Ja, dat kan. Je kan je ook bij de cursusadministratie aan de balie inschrijven van maandag tot en met woensdag tussen 15.00-18.00 uur of donderdag tussen 15.00-17.00u. Neem in dat geval wel je pinpas mee en indien van toepassing je studentenkaart/vriendenpas.

6. Ik wil me online inschrijven en ben al bekend bij Parnassos, maar het systeem herkent me niet.

Neem contact op met de cursusadministratie, info.parnassos@uu.nl, dan kunnen wij kijken of wij je wel kunnen vinden en wat er mis gaat. Vaak kunnen we het probleem direct oplossen.

7. Als ik me online wil inschrijven, loopt het scherm vast. Wat moet ik doen?

Als er iets mis gaat bij de inschrijvingen, kan dat meerdere oorzaken hebben. Hier vind je een aantal tips:

  • Klik niet teveel tussen schermen heen-en-weer. Hierdoor kunnen er fouten ontstaan.
  • Heb je al eerder cursussen gevolgd? Klik dan bovenaan het aanmeldformulier op ‘mijn gegevens zijn al bekend bij Parnassos’. Je doorloopt dan een verkort aanmeldtraject en bovendien komen je gegevens niet dubbel in ons systeem. Dubbele gegevens kunnen ook weer fouten geven.
  • Weigert je site naar iDeal te gaan? Dan kan dit te maken hebben met je firewall en/of je browser. Probeer het eens vanaf een andere browser.

Lukt het alsnog niet? Maak dan een printscreen van je foutmelding en stuur deze samen met een mail mee naar de cursusadministratie, info.parnassos@uu.nl. Wij kunnen je dan snel verder helpen en zo draag je tevens bij aan de verbetering van ons systeem.

8. Ik heb me online ingeschreven, maar ik heb geen bevestigingsmail gekregen. Is alles goed gegaan?

Als je je online hebt ingeschreven, ontvang je altijd een bevestigingsmail op het bij ons bekende e-mailadres. Heb je niets ontvangen? Dan kan dit meerdere oorzaken hebben:

  • De mail is in je spamfolder terecht gekomen.
  • Je e-mailadres is niet (meer) in werking of er zit een typefoutje in. Dit is de meest voorkomende oorzaak. Is het bedrag wel van je rekening afgeschreven? Dan is het waarschijnlijk dat je gewoon staat ingeschreven.
  • Je inschrijving is niet goed gegaan. In dit geval is het cursusgeld waarschijnlijk ook niet afgeschreven.

Neem in de laatste twee gevallen altijd even contact op met de cursusadministratie voor het controleren van je gegevens.

9. Ik heb me ingeschreven en daar een bevestiging van ontvangen. Krijg ik nog bericht met een bevestiging dat de cursus doorgaat voordat de cursus begint?

Nee. Zodra je bent ingeschreven en daar een bevestiging van hebt, kan je gewoon naar je les toe gaan op de vermelde dag en tijd. Je krijgt alleen bericht van ons in het geval van wijzigingen, uitstel of afgelasting van de cursus.

10. Waarom moet ik regelmatig mijn SPAMbox controleren als ik me heb ingeschreven voor een cursus?

Bepaalde mailsystemen merken mail vanuit de Universiteit Utrecht aan als SPAM, zelfs als de mail direct aan jou is gericht. Check daarom regelmatig je SPAMbox om geen berichten te missen over bijvoorbeeld je inschrijving, startdatum van je cursus en terugbetaling in het geval je cursus onverhoopt niet door kan gaan.

11. Ik heb me ingeschreven voor een cursus die nog niet is gestart, maar ik heb me toch bedacht. Ik wil graag:

  • een andere cursus volgen. Als de andere cursus waaraan je wilt deelnemen nog niet is gestart en nog niet vol is, is dat in de meeste gevallen (maar niet altijd!) mogelijk. Stuur een mailtje naar de cursusadministratie met je naam, voor welke cursus je je hebt ingeschreven en welke cursus je zou willen volgen. Is de cursus waaraan je deel wil nemen duurder, dan kan je het verschil aan de balie van de cursusadministratie bijbetalen. Is de cursus goedkoper, dan krijg je het verschil (met een minimum van €10,-) gerestitueerd. Wij nemen altijd contact met je op om te kijken of de wissel mogelijk is.
  • mijn geld terug. Dat is helaas alleen mogelijk als we een vervanger voor jou kunnen vinden . Als er een wachtlijst is voor de cursus die je wilt annuleren, dan proberen wij iemand anders te vinden die jouw plaats kan innemen. Als we op deze manier niemand kunnen vinden, dan kan je kijken of iemand in jouw omgeving jouw plaats wil innemen. Is dat ook niet het geval, dan krijg je helaas je cursusgeld niet gerestitueerd . Uitzonderingen worden enkel gemaakt om medische redenen. Kijk voor alle voorwaarden hier.

Tarieven en betalingen

1. Ik wil me graag inschrijven, maar er staan 3 prijzen. Hoe zit dat?

Dit heeft te maken met de verschillende tariefgroepen die we hanteren. Kijk hier voor de uitleg.

2. Ik studeer niet aan de Universiteit Utrecht, HU, UvH of HKU, maar ben wel student op een andere universiteit/instelling. Krijg ik ook korting?

Dat ligt aan de universiteit waaraan je studeert. Kijk hier voor een lijst van instellingen waaraan wij korting kunnen aanbieden.

3. Ik doe een PhD aan de Universiteit Utrecht/UMC. In welk tarief val ik?

Als je een PhD volgt aan de UU of het UMC, val je in tarief 2.

4. Ik val sinds kort in een ander cursustarief. Hoe pas ik dit aan?

Het is helaas nog niet mogelijk je tariefgroep zelf aan te passen. De cursusadministratie kan dit voor je regelen, dus bel of mail ze vooral vóórdat je je inschrijft. We werken op dit moment aan een systeem waarmee je dit zelf kan aanpassen, maar dat is nu nog niet beschikbaar. 

5. Als ik wil betalen voor een cursus, staat er een te hoog of te laag bedrag. Wat nu?

Neem contact op met de cursusadministratie voordat je betaalt. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de tariefgroep waarin je nu zit. De cursusadministratie kan dit direct voor je aanpassen, waarna je je met het juiste bedrag kan inschrijven.

6. Nadat ik mijn betaling heb gedaan, word ik niet teruggekoppeld naar de website maar krijg ik een wit scherm. Het bedrag is wel afgeschreven van mijn rekening. Ben ik nu ingeschreven?

Als het bedrag wel is afgeschreven, is de kans groot dat je bent ingeschreven. Neem voor de zekerheid wel altijd even contact op met de cursusadministratie: zij kunnen direct zien of je juist geregistreerd staat. Ook ontvang je van ons altijd een bevestigingsmail op het bij ons bekende e-mailadres. Heb je die niet gekregen? Kijk dan hierboven bij Inschrijven voor een cursus wat je te doen staat. 

Eenmalig afmelden voor les en stoppen met de cursus

1. Ik wil me eenmalig afmelden voor de les. Waar kan ik dit doen?

Het kan voorkomen dat je een les mist door ziekte of andere verplichtingen. Geef dit tijdig door en bel naar 030 253 8448 of stuur een mailtje naar receptie.parnassos@uu.nl

2. Ik heb het idee dat het niveau van de cursus te hoog of te laag ligt. Kan ik nog wisselen naar een andere cursus?

Ben je gestart met een cursus, maar heb je het gevoel dat de cursus te hoog/laag gegrepen is? Meld dit dan direct bij je docent en bij de cursusadministratie. De docent kan samen met jou bepalen of jouw vermoeden inderdaad juist is. Is dat zo en kan de docent jou niet verder helpen in zijn of haar cursus? Dan kan je samen met de cursusadministratie kijken of je in een andere cursus kunt instromen. 

3. Ik heb me ingeschreven voor een cursus die nog niet is gestart. Kan ik mijn inschrijving nog annuleren?

Als je je hebt ingeschreven voor een cursus, kun je je inschrijving tot 4 weken vóór aanvang van de cursus annuleren. Je krijgt dan het volledige cursusbedrag terug. Daarna is restitutie alleen nog mogelijk om medische redenen. Zie hiervoor de algemene voorwaarden, waarmee je bij inschrijving voor de cursus akkoord bent gegaan.

4. Ik wil graag stoppen met een cursus die al van start is gegaan. Kan dat en zo ja, krijg ik mijn geld terug?

Nadat de cursus van start is gegaan is restitutie alleen mogelijk om medische redenen. Lees de algemene voorwaarden goed door waarmee je bij inschrijving voor de cursus akkoord bent gegaan. Hierin is een clausule opgenomen over het stoppen met een cursus. Heb je toch nog vragen? Neem dan contact op met de cursusadministratie.

Complimenten en klachten

Ben je erg tevreden over ons of over een van onze cursussen? Dan horen we dat natuurlijk graag! Maar ook als je niet tevreden bent horen we graag van je. Alleen met melding van jouw klacht kunnen we namelijk concrete actie ondernemen. We nemen alle klachten zeer serieus en kijken direct wat we kunnen doen ter verbetering. Ook je klachten en complimenten kan je richten aan de cursusadministratie via info.parnassos@uu.nl. Heb je een klacht over een cursus? Meld dit dan ook bij de docent, zodat hij/zij hier op kan inspringen.