- Kleine of eenmalige reserveringen (minder dan € 100,-) worden met pin betaald aan de balie.
- Een optie nemen kan wanneer de aanvraag minimaal 7 dagen vóór de reserveringsdatum wordt gedaan. Hiervoor geldt: Wanneer een andere partij geïnteresseerd is in dezelfde zaal vervalt de optie binnen 48 uur. De optienemer krijgt een e-mail om tijdig de optie om te zetten in een definitieve reservering.
- Een offerte is standaard 2 weken geldig en daarna vervalt de optie. Indien de huurder langer nodig heeft kan in dit in overleg met de verhuurafdeling.
- Het is niet toegestaan zalen te huren voor externe cursussen of workshops.
- De reguliere zalen zijn voorzien van een piano, stoelen en een geluidsinstallatie. De multifunctionele ruimtes zijn uitgerust met tafels en stoelen, een beamer en een TV-scherm met een HDMI-aansluiting. Voor verdere inrichting dient u zelf zorg te dragen.
- Op last van de brandweer en voor het behoud van onze gebruiksvergunning is het niet toegestaan meubilair uit de zalen op de gang te plaatsen.
- Bij het verlaten van de zaal dient u stoelen op te stapelen op de karren en deze tegen de wand te plaatsen. Dit geldt ook wanneer dat bij het betreden van de zaal niet het geval was. U dient de ruimte netjes achter te laten. Voor nalatigheid brengen wij €50,- opruimkosten in rekening.
- Huurder dient het lokaal op het besproken tijdstip te verlaten. De sleutel moet op de gereserveerde eindtijd weer in het bezit van de receptie zijn.
- In de lokalen mag niet gerookt, gegeten, gekookt of gedronken worden.
- In de lokalen mag geen percussie, drums en doedelzak worden beoefend evenals versterkte muziek met uitzondering van zang.
- Tussen 23.00 uur en 07.00 uur mogen er op last van de politie en de omwonenden geen spullen worden geladen of gelost.
- Huurder is zelf verantwoordelijk voor plaatsing en aansluiting van materialen zoals een beamer, een zangsetje, een flip-over of muziekinstrumenten. Gereserveerde materialen moeten door de huurder bij de receptie of van een vaste standplaats worden opgehaald en aan het einde weer worden teruggebracht. De materialen worden niet klaargezet en/of aangesloten. Voor elk apparaat/instrument dat blijft staan brengen wij €10,- extra in rekening. Voor kistorgels en klavecimbels €25,-.
- Alle verhuringen met een commercieel belang voor één of meerdere personen gaan tegen het volle tarief (hier wordt dus geen korting toegepast). Het percentage studenten doet in dit geval niet ter zake.
- Bevestiging geschiedt per mail en toont de zaal, prijs en tijdstip. Alleen e-mails met deze inhoud kunt u als bevestiging beschouwen.
- Parnassos is gevestigd in een oud, monumentaal pand met onderling verbonden houtenvloeren en halfsteens tussenwanden. Dit betekent dat huurders en gebruikers van het pand geluidsoverlast van elkaar kunnen ondervinden. Huurder kan contact opnemen met de afdeling verhuur als huurder een activiteit heeft waarbij andere geluiden in het gebouw niet wenselijk zijn. Er kan dan overlegd worden over de beste optie.
- De piano’s in de zalen worden via een vast schema en minmaal vier keer per jaar gestemd. De huurder kan een extra stembeurt aanvragen indien hij een recent gestemde en zuivere piano verlangt. De kosten bedragen minimaal €85,- exclusief btw, afhankelijk van het moment van de stemming.
- Het rooster van de medewerkers (e.g. receptiemedewerkers en/of barpersoneel) kan uiterlijk 2 weken van tevoren gewijzigd worden.
- Gebruik van de WiFi is mogelijk. U kunt gratis inloggen bij Eduroam Visitor Access (eVA), dit is het gastennetwerk van Eduroam. U kunt bij de receptionist een dagcode aanvragen.
- Voor een verhuring zijn de Algemene voorwaarden en huisregels van Parnassos van toepassing.
Aanvullende huurvoorwaarden café
- Het café moet voor minimaal drie aaneengesloten uren gehuurd worden, tenzij het aansluit op de reguliere openingstijd.
- Uiterste sluitingstijd 2.00 (a.m.) uur
- Het café biedt plaats aan 120 personen (65 zitplaatsen).
- Barpersoneel verstrekt dranken alleen aan de bar, er is dus geen tafelbediening. Personeel kan niet worden ingezet als verlengstuk van de eigen organisatie.
- Glaswerk mag het café niet verlaten (dus niet meegenomen worden naar de zalen).
- In het café zijn strikte geluidsbeperkingen: Versterkte bands of dj-sets zijn niet toegestaan. Tenzij de dj-set via onze versterking en limiter (82 db.) gaat.
- Bij gebruik van de keuken dient de huurder alles netjes achter te laten, binnen de tijd waarin het café gehuurd is. Bij catering is de bedoeling dat de resten worden opgeruimd of worden weggegooid. Let op: de keuken is alleen uitgerust met een snijblad, een combimagnetron en een wasbak, er zijn dus geen kookpitten aanwezig. We beschikken over beperkt servies dat mag worden gebruikt mits het wordt afgewassen.
- Het meubilair heeft een vaste opstelling. Deze mag de huurder naar believen wijzigen en deels (op afspraak) wegzetten in een andere ruimte. De huurder dient aan het eind van de reservering het meubilair weer op de oude vaste plaats terug te zetten.
- Wanneer de ruimte eerder nodig is ter voorbereiding, dient de ruimte gedurende die tijd ook gehuurd te worden.
- In geval van nalatigheid kan Parnassos opruimkosten in rekening brengen.
- Eigen hapjes zijn toegestaan maar moeten zelf opgeruimd worden. Het personeel mag hier geen hinder van ondervinden.
- Eigen drank is niet toegestaan tenzij in overleg flessengeld is afgesproken.
- In het café mag in overleg een zelfgekozen cateraar maaltijden leveren. U of de cateraar dient zelf voor borden en bestek te zorgen. Alle materialen van de cateraar dienen aan het einde van de reservering opgeruimd/opgehaald te zijn.
- Parnassos stelt zich niet aansprakelijk voor beschadiging of het zoek raken van uw eigendommen.
- Bij versiering moet rekening gehouden worden met de brandveiligheid. Vluchtwegen dienen altijd vrij gehouden te worden.
- In het café is open vuur niet toegestaan.
Aanvullende huurvoorwaarden theaterzaal
- De techniekploeg van Parnassos dient voorafgaand aan de reserveringsdatum op de hoogte zijn van de inhoud van de voorstelling of gebeurtenis. Neem ruim voor de reserveringsdatum contact op met techniek.parnassos@uu.nl. Ook voor special effects kunt u contact opnemen via dit e-mailadres.
- Tijdens de technische opbouw en de activiteit dient altijd een technicus van Parnassos aanwezig te zijn.
- Bij gebruikmaking van de technische faciliteiten dient u zich te houden aan de aanwijzingen of instructies van de technicus.
- De huurder is zelf verantwoordelijk voor kaartverkoop en publieksaankondiging d.m.v. flyers of posters. Parnassos faciliteert geen extra diensten voor promotie.
- Gebruik van open vuur, nevel, stoom en rook is niet toegestaan.
- U mag alleen gebruik maken van geïmpregneerde (brandveilige) doeken.
- Drank en etenswaar zijn in de zaal verboden.
- Confetti, glitters, nepsneeuw en dergelijke zijn niet toegestaan.
- Decor moet te hanteren zijn en geen krassen op de vloer maken.
- De vluchtwegen moeten altijd toegankelijk zijn.
- Tillen maximaal volgens ARBO norm.
- Altijd persoonlijke beschermingsmiddelen gebruiken.
- Zaal dient netjes te worden achtergelaten, bij nalatigheid brengen wij schoonmaakkosten in rekening.
Annuleringsvoorwaarden zalen en café
Annuleren kan alleen per mail: verhuur.parnassos@uu.nl. Een telefonische annulering geldt niet.
Termijn | Kosten |
langer dan 2 weken van tevoren | geen kosten |
1 week tot 2 weken van tevoren | 50% van de huur of omzetgarantie |
minder dan een week van tevoren | 100% van de huur of omzetgarantie |
Let op: heb je bij je reservering een technicus ingehuurd? Dan gelden ook nog de onderstaande annuleringsvoorwaarden.
Aanvullende annuleringsvoorwaarden technicus
Termijn | Kosten |
langer dan 1 maand van tevoren | geen kosten |
2 weken tot 1 maand van tevoren | 50% van de geoffreerde techniekuren |
48 uur tot 2 weken van tevoren | 75% van de geoffreerde techniekuren |
48 uur of minder van tevoren | 100% van de geoffreerde techniekuren |